Vänskapstavla

Jag har gjort en tavla till några goda vänner som snart ska flytta utomlands.

DSC_9267förm

Jag började med att grunda den (20×20)cm stora kanvasen med gesso, och sedan målade jag den mörkbrun. Jag skar ned pappret till ungefär (18×18)cm och limmade fast. Det mönstrade pappret var ett självklart val, eftersom kartan visar det ställe mina vänner ska flytta till. Jag använde Distress Ink genom en stencil och stämplade lite här och var på kartan med samma färg. Jag ritade ”stygn” längs kanten av pappret, innan jag limmade fast metallhörnen. Sedan placerade jag ut dekorationerna, vissa av dem fick 3D-kuddar för att stå ut lite. Sist sprejades tavlan med Fixativ för att göra den hållbarare.

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Canvas

Kommentera

