With Love

Även om vi nu passerat Alla hjärtans dag så inspireras vi hela februari här på Scrapptorget av ”kärlek”.

Jag tänkte kombinera kärlek med lite tekniktips i mitt blogginlägg denna gång.

With Love 1

Canvastavlan och hjärtat har jag hittat på Dollarstore för billig peng.

Använde först en mask med skrivstil för att få lite struktur och liv på bakgrunden av canvasen. Sedan målades hela canvasen med svart Gesso, tjockt och slarvigt.  Där min skrivstil var duttade jag på lite Inca Gold.

Hjärtat klippte jag isär och klistrade på halva delen till denna tavla,  nästa halva kan jag använda framöver till något annat.

Jag målade hjärtat väldigt slarvigt och tjockt med svart gesso. När det torkat tog jag fram mina burkar med Primary Elements. Duttade på flertalet olika färger av Turkos/blått och grönt. Primary Elements är verkligen ett fantastiskt medium. Dessa små burkar med pulver räcker hur länge som helst. Man kan använda dessa pigment på olika sätt.

Jag gillar att blöta en pensel och sedan doppar jag försiktigt penseln direkt ner i pulverburken. Då får man den mest intensiva färgen. Det går också att dutta i lite pigment i en liten vattenbehållare – då blir färgen betydligt mer utspädd men lättare att blända ihop med andra färger

 

With Love 4

With Love målades med lite olika färger av Inca gold. Jag skulle inte kunna leva utan mina Inca Golds kan jag säga. Jag använder mina färger var och varannan dag. För skuggor eller hightlighs eller för att färga blommor så att det blir härlig färg och glans på dem.

Dekorationerna gjorde jag med flit denna gång – inget med, för de är så snygga bronsfärgade med patina som som är, direkt från butiken.

With Love 3

Det var allt för mig denna gång! Nu är vi på väg in i mars månad med nya inspirationsbilder och idéer här på Scrapptorget.

Lämna en kommentar

Filed under 'Scrappinstain, Alla Hjärtans Dag, Canvas, Färginspiration, Färgläggning, Mixed Media, Tekniktips

Kommentera

