Månadens skiss – februari

skisslogga

Nu är det dags för månadens skiss igen. Dorcas fortsätter att inspirera oss med sina skisser.

skiss februari

Skapar du efter våra skisser så får du gärna länka i kommentaren så att vi kan komma och titta.

***

Jag, Ingba, har tolkat skissen ganska exakt men bytt ut cirklarna mot hjärtan eftersom det är kärlekstema i bloggen.

IMG_7631

ingbalogga1

***

Här kommer min, Sunies tolkning av skissen. Jag valde att tolka månadens tema kärlek genom att göra en LO på vår sons ultraljudsbilder. Färgerna blev inte de traditionella kärleksfärgerna men jag har i alla fall fått med LOVE på flera ställen😀

Papprena kommer från Fancy Pants och dekorationerna från Simple Stories.

l 052

Banner

***

Jag, HelenTh, har tolkat skissen med fotografier från vårt bröllop som ägde rum för snart 25 år sedan i klara, ljusa färger.

vår dag

Banner_HelenTh

***

Även om temat är kärlek så valde jag en lite tuffare stil eftersom layouten handlar om min tonåriga son.

DSC_9167förm

Jag duttade på blå Distress Ink genom en stencil, skvätte med blå mist, använde röd Distress Stain och hade modeling paste genom en stencil på kraftbakgrunden. När allt torkat sydde jag en cirkel med vit tråd att ha som mittpunkt.

Jag valde papper och stickers från samma serie och placerade ut dem. Jag bröt medvetet mot det helt symmetriska för att få lite mer liv. Jag dekorerade med trä- och korkfigurer, olika sorters bling, en die cut som journalingruta och stickers. Allra sist sydde jag längs kanten och drog även med blå ink runt.

Banner_Dorcas

***

1 kommentar

Filed under 'Dorcas, 'HelenTh, 'Ingba, 'Sunie, Scrapptorget, Skisser

One response to “Månadens skiss – februari

  1. Grymt inlägg, Det var verkligen nice att du skissade ut hur man kunde lägga upp det!

    Ha en fantastisk kväll

Kommentera

