Krondiamantbröllop

Nu i februari har vi ju kärlekstema här och ni har fått se många kort med hjärtan på. Jag, lykta, vill visa er ett kort jag gjorde i december för att fira min sambos farföräldrars 65e bröllopsdag. Lite efterforskning gav att 65årig bröllopsdag är krondiamantbröllop, så jag hade det som inspiration så klart.

Jag ville inte göra ett alltför gulligt kort, utan ett mer stilrent och elegant. Så här blev det:lykta krondiamant

Jag ber om ursäkt för det lite suddiga fotot, jag glömde att ta ordentliga bilder innan jag skickade iväg det, så det här är taget när vi var på besök där.

Jag har använt mycket blingstenar som diamanter och jag lät kortet gå i grått och vitt. Texten på bannern har jag fixat till i word och själva bannern har jag klippt ut på frihand och vikt till.

65 års kärlek, det är verkligen något att fira! Fast jubilarerna själva tog det inte så högtidligt, vi andra tyckte att det var en mycket större grej än vad de gjorde. ”Det är ju vardag för dem”, sa svärfar om det, och det har han ju rätt i. Och det är väldigt fint, tycker jag, att kärleken är vardag och att årsdagar inte betyder så mycket – det är ju alla dagarna som är grejen.

lyktalogga

1 kommentar

Filed under 'lykta, Kort

One response to “Krondiamantbröllop

  1. Stilrent och mycket snyggt! Det ser riktigt lyxigt ut:-)

Kommentera

