Tre kort till alla hjärtans dag

alla-hjärtans-dag

Februari går i kärlekens tecken här på Scrapptorget. Jag bjuder här på tre olika kort till alla hjärtans dag. Det behöver ju inte vara till ens partner man skickar ett sådant till utan det kan lika gärna vara till en god vän som man vill visa uppskattning.

Mitt första kort är ett s k shakercard. De har stigit i populäritet på sistone och är väldigt roliga att göra. Jag har gjort några förut men det här var första gången jag provade med flera fönster. Prova gärna själva och visa upp dem för oss. Leta fram paljetter, småpärlor och annat smått som kan passa i fönstren. Tutorials finns det många av på nätet. Är det däremot så att ni önskar en egen här så säg till i kommentarerna så kan jag nog knåpa ihop en till er.🙂

image

Nånting sött till en sötnos? En klubba fick ta plats på mitt andra kort och bestämma utseendet på kortet. Färgade in kortbasen med en stencil och Distress Ink. 3D-lack på utvalda stämpeldetaljer och mistat glitterskimmer över hela kortet. Klubban sitter fast med massor av glue dots så mottagaren kan ta loss den.

image

Mitt tredje och sista kort är ett enklare och mer färgglatt. Utstansade moln i regnbågens färger (nästan) på 3D-kuddar av olika höjder och en passande stämpeltext med lite 3D-lack på ordet happy. Klar!

image På återseende!

agnelialogga1

1 kommentar

Filed under 'agnelia, Alla Hjärtans Dag, Kort

One response to “Tre kort till alla hjärtans dag

  1. Vilka roliga kort du gjort, så kreativa!! Kortet med klubban är ju bara för sött:-)

Kommentera

