Två kort med samma tema

kort-o-stamplat-3_54100062

Jag har gjort två stycken kort med papper och dekorationer från samma serie.

DSC_8905förm

Det vänstra kortet är mycket enkelt med mönstrat papper som bas, och en stor die cut med en matta av svart cardstock. Jag fäste bilden på 3D-kuddar och ritade en ram med svart penna på basen.

Det högra kortet har en bas av mönstrat papper (fast från en annan serie) som jag har stämplat på i svart och rött. Sedan fäste jag die cuts och klistermärken på i lager.

Insidan av korten ser ut så här:

DSC_8908förm

Eftersom pappren är dubbelsidiga får man ju en matchande insida på köpet. Jag har fäst två die cuts där man kan skriva sin hälsning, en bård och klistermärken som dekoration.

Banner_Dorcas

1 kommentar

Filed under 'Dorcas, Kort

One response to “Två kort med samma tema

Kommentera

