Månadens skiss – Januari

skisslogga

Då var det dags för månadens skiss igen. Även denna skiss är ritad av Dorcas.

Vi hoppas att vi får se många olika tolkningar. Antingen så länkar ni ert bidrag i kommentaren eller så kan ni skicka en bild till scrapptorget@gmail.com så lägger vi upp ert bidrag.

Skisscrapptorget3

***

Här kommer min (Sunies)  tolkning av skissen

2 011

Jag har använt mig papper som kommer Fancy Pants, serierna hete Baby Mine och Summer´s Ella. Har verkligen blivit förälskad i papper som kommer från just Fancy Pants. Annars så kommer mycket av dekorationerna från mina gömmor.

Hoppas ni är med och tolkar skissen

Banner

***

Jag, Ingba, blev verkligen förtjust i Dorcas skiss. Den passar mitt sätt att scrappa på så min LO gjorde sig nästan själv. Lite lagom med dekorationer och några blommor förstås.

IMG_7547

ingbalogga1

***

Så här har jag tolkat min egen skiss:

DSC_8841förm

Bakgrunden gjorde jag genom att speja rosa mist i en plastpåse, som jag sedan ”målade” med, och jag använde samma teknik med gult. Jag skvätte också med ljusblå mist. Sedan har jag bara fäst foto, papper, die cuts, stickers, och andra dekorationer. I princip allt (utom gemet, träpilen, titelbokstäverna, bradsen och snöret) kommer från samma serie.

Banner_Dorcas

***

Jag, HelenTh, tyckte också att det var en rolig skiss att inspireras av och har gjort en layout med ett foto från äldste sonens student för några år sedan.

You did IT

Banner_HelenTh

***

Jag, Scrappinstain är tyvärr ett par dagar sen med mitt bidrag. Jag har varit på konferens hela veckan och därmed vart det lite mycket… men jag gillade verkligen denna skiss och ville därför delta med ett bidrag.

Mexico

Jag har använt Seashore papper från Prima Marketing.

Vi ses om några dagar igen:-)

Banner_Scrappinstain_kopia

***

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, 'Ingba, 'Scrappinstain, 'Sunie, Layouter, Scrapptorget, Skisser

Kommentera

