Krans av gammal bok

alter1

Nu är alla julens helger avklarade och vi är tillbaka i vardagen igen, det var riktigt skönt att första veckan blev en mjukstart med Trettondagen som gjorde det till en kortare vecka. Jag, HelenTh, gjorde en massa julpyssel under december och hade fantastiskt kul under tiden. En krans jag gjorde blev något som jag kan använda hela året, inte enbart till jul.

bokkrans_1

Vill du veta hur man gör en sådan krans så finns den en beskrivning hur man gör här.

bokkrans_2

Det går givetvis att dekorera kransen så den blir speciellt anpassad till olika årstider eller högtider, min blev neutral med en enkel cremevit rosett. Jag ska nog göra fler kransar, jag har måååånga gamla böcker i bokhyllan🙂.

Banner_HelenTh

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, Alter, Scrapptorget

Kommentera

