Altrad bok

Hej alla och god fortsättning!

Idag tänkte jag visa den julklapp som jag gav till min mamma – en telåda gjord av en stor och tung bok. Mamma är en riktig bokmal och dessutom te-älskare, hon har också vitt och shabby chic-stil i sitt kök så julklappen passade henne på flera sätt.

Om ni aldrig gjort en sån här låda kan jag verkligen rekommendera det. Det tråkigaste och mest tidsödande delen av att göra en sån här bok är att skära bort alla boksidor, det tog nästan 2 dagar. Sen var det ju naturligtvis desto roligare att dekorera den. Det finns många beskrivningar på nätet hur man gör en ”Secret Hollow Book”. Hur man sedan dekorerar den är såklart upp till var och en.

Mammas tebok 7

Mammas tebok 2

Mammas tebok 1

Mammas tebok 3

Mammas tebok 5

Mammas tebok 8

Insidan av min te-låda klädde jag med Maja Design-papper. Passade mitt shabby-chic tema bra tyckte jag.

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år!!

Banner_Scrappinstain_kopia

 

 

Lämna en kommentar

Filed under 'Scrappinstain, Inspiration, Mixed Media, Tips och idéer

Kommentera

