Lucka 19 – Dekorerad presentask

Lucka19

Idag vill jag, HelenTh, visa en liten presentask som jag dekorerat på ett enkelt men dekorativt sätt.

presentask_1

Asken, som jag sparat från något tillfälle jag inte minns, målade jag först med ett lager gesso och sedan med vit akrylfärg. På övre delen av asken, själva locket, klistrade jag en massa snöflingor. Snöflingorna är glittriga klistermärken i silver köpta på Akademibokhandeln, ett spetsband fick löpa från topp till botten.

presentask_2

Kottarna har jag målat med vit sprayfärg och de är fastlimmade på locket med limpistol, ett luddigt vitt garn är lindat slarvigt hit och dit runt kottarna och knutit i en rosett, det lilla hjärtat har jag gjort av vit lufttorkande lera.

presentask_4

Nederdelen av asken är målad med svart distressdyna med hjälp av Rangers Inkssentials Ink Blending Tool  och sedan stämplad med snöflingor här och där. I asken ligger ett set med juldekorationer jag gjort i vit lera som får bli en liten julgåva till någon.

Detta är mitt sista inlägg här på ScrappTorget innan jul så jag önskar alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År och så ses vi igen under nästa år.

Banner_HelenTh

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, Julkalendern, Scrapptorget

Kommentera

