Lucka 12- Tags till presentkort

Lucka12

 Presentkort är en ofta uppskattad julklapp, men jag tycker att det kan vara lite svårt att få till en till utseendet lika trevlig present som när man slår in en sak.

Jag har här gjort en variant av tag, som har en ficka där man kan stoppa ned presentkortet. Tagen kan man sedan fästa som vanligt på till exempel en inslagen chokladask eller runt halsen på en flaska vin. Det tycker i alla fall jag är lite roligare att ge bort än ”bara” presentkortet i ett kuvert.

Dessa tags har jag gjort extra långa så att en bit går att vika upp, och när man fäst den extra biten med lim eller dubbelhäftande tejp så bildas det en ficka där man kan ha presentkortet. Så länge man inte gör tagen mycket bredare än plastkortet, så sitter det säkert i fickan och åker inte ur ens om man vänder upp-och-ned på tagen och skakar. Är man ändå osäker på om det kommer att sitta kvar kan man ju fästa med en bit dubbelhäftande tejp eller en liten glue dot.

DSC_8246bb

För att variera mig lite så skar jag kanten på lite olika sätt, en med vågig bård, en sned och en där samma form som ovankanten av tagen. Jag klippte till små bitar av papper, skar ut matchande hålförstärkare och dekorerade. Tagen längst till vänster har bara en remsa med papper med text och en charm fäst i ett snöre som är trätt genom bårdens hål. På tagen i mitten rynkade jag fast ett mörkgrönt band med symaskinen (innan jag vek över och fäste biten med stygn!), klippte till några grangrenar på fri hand som jag hade Stickels på, och ett klistermärke  form av en domherre. Den sista tagen dekorerade jag med en julstjärna utskuren ur röd och grön cardstock, bling och text skriven med min Dymo.

Banner_Dorcas

1 kommentar

Filed under 'Dorcas, Julinspiration, Julkalendern, Tags och bokmärken

One response to “Lucka 12- Tags till presentkort

  1. Vad fint att du använder en DYMO maskin för att märka dessa trevliga tags! En god jul önskar DYMO🙂

    Med vänliga hälsningar,

    DS
    DYMOSupport

Kommentera

