Lucka 9 – Julklappar med plastpärlor

Lucka 9

Med vanliga traditionella plastpärlor, rörpärlor (eng. hama beads), och några pärlplattor kan man göra dekorationer till julklappar. Här har jag, HelenTh, slagit in lite paket och och dekorerat dem på detta sätt.

Till det första paketet använde jag vitt omslagspapper, två röda sidenband och en vit rosett gjord av vitt cardstock.

julklapp_flinga1

Till adressetiketten använde jag randigt scrapbookingpapper och limmade på en snöflinga gjord av plastpärlor.

julklapp_flinga2

Det andra paketet fick röd-/vitrandigt papper och en stor rosett av en remsa vitt tyg rivet från ett gammalt lakan.

julklapp_randig1

Detta paket fick ett hjärta gjort med plastpärlor och en adressetiketten med ett utstansat hjorthuvud som kommer från ett set med metalldies som heter Love This och kommer från Crate Paper Maggie Holmes Open Book Dies.

julklapp_randig2

Det sista paketet fick helrött papper.

julklapp_röd1

Till detta stansade jag ut ett spetsband i vitt papper med en kantstans, ovanpå knöt jag ett smalare rött sidenband som jag först trädde upp en snöflinga på. Under snöflingan ligger julklappsetiketten som är en stansad cirkel av rött cardstock och den är fastknuten med ett tunt vitt sidenband.

julklapp_röd2

Det var allt jag hade att bjuda på i dagens lucka och jag hoppas jag fått sprida lite inspiration till att kanske använda gamla plastpärlor som finns kvar bland pysselsakerna någonstans.

Banner_HelenTh

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, Inspiration, Julkalendern, Scrapptorget

Kommentera

