Lucka 8 – Måla på paket

Lucka8

Idag är det jag, Sunie som får öppna lucka 8. Jag forsätter på samma tema  som Agnelia visade i gårdagens lucka.

Jag hade dock inga vita pennor hemma i mina gömmor så jag fick använda mig av Stora Bs vattenfärger. Även jag valde att måla på kraft papper som jag har köpt på Clas Ohlson.

b 027

Det var riktigt roligt att måla paket och det kommer absolut inte att vara sista gången jag gör det. Om du är som jag inte har pennor i vitt så går det som sagt jätte bra med vattenfärger och har man penslar i olika storlekar så kan man göra riktigt fina detaljer.

b 028

Jag vill även passa på i detta blogginlägg att uppmärksamma skokartongsappellen dit dessa paket kommer att gå. De arbetar för att samla in och hjälpa till att distributera julklappar till organisationer som arbetar med personer och familjer som av någon andledning inte skulle kunna få glädjen av en klapp till jul. Detta pågår just nu i Stockholm. Gå in på www.skokartongsappellen.org för mer information.

b 030

***

Banner

 

 

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar

Filed under 'Sunie, Julkalendern, Scrapptorget

Kommentera

