Lucka 7 – rita/doodla på presentpappret

Lucka7
Idag tänkte jag, agnelia, visa ett enkelt sätt att piffa upp vanligt brunt/kraftfärgat paketpapper. Det är roligt, enkelt och passar väldigt bra om barnen vill vara med och hjälpa till. Har man inget paketsnöre – rita ett, har man ingen presenttag – rita en.Har man en speciell hälsning – skriv det. Men framför allt, rita och doodla på fri hand efter tycke och smak.

lucka4-paket1
lucka4-paket2
lucka4-paket3
lucka4-paket4De pennor jag testade till detta var Posca, Sharpie och Unipin. Det är även en vit Signoball med på bilden som jag dock inte använde för den var slut.😉
Den vita Sharpien höll sig vitare än poscan och var lättare att rita med. Men Poscapennorna var bra de med. Unipen var tunnare spets passade bättre för små texter och detaljer. Sjuåriga sonen föredrog Sharpies framför de andra.
Det var allt från mig (och sonen). Jag dyker åter upp i lucka 13.

agnelialogga1

1 kommentar

Filed under 'agnelia, Julkalendern

One response to “Lucka 7 – rita/doodla på presentpappret

  1. dorcasdetaljer

    Vilken rolig idé! Detta måste jag pröva!

Kommentera

