Enkla tags

Lucka4

Eftersom det är en mängd julklappar att etikettera har jag valt att göra relativt enkla tags. Jag har helt enkelt inte möjlighet att lägga ned mycket tid på varje. Här visar jag fem stycken gjorda med varierande tekniker. De är alla utskurna med min Cameo ur vit cardstock och är ungefär 14cm långa.

DSC_8010b

Jag skar ut en enkel gran och klädde den med washitejp i olika gröna nyanser, samt en liten brun till stammen. Stjärnan (som är den överblivna mittenbiten från snöflingan nedan) klädde jag med gul tejp och limmade den på granen. Sedan satte jag fast 3D-kuddar på baksidan av granen och satte fast den på tagen. Texten är skriven med bokstavsstickers i två gröna nyanser. Jag drog längs kanten med grön Distress Ink.

Guld är ju väldigt trendigt just nu, så jag ville göra en guldig tag. Jag lyckades hitta en bit guldfärgad och präglad kartong i botten av mina gömmor, och skar ut en julgranskula och en hålförstärkare ur den. Jag limmade kulan direkt på bakgrunden, och fäste en hemmagjord rosett av guldglänsande organza ovanpå. Jag ritade längs kanten med guldpenna och skrev texten med stickers.

Den sista tagen liknar den förra, men det är en dubbel tag där julgranskulan är utskuren ur det övre lagret. På den undre lagret lade jag små bitar av band som syns genom den utskurna biten, och det övre lagret är fäst med 3D-kuddar. Jag skar ut en detalj i guld och limmade den ovanpå. Några rader med grön och röd penna och bokstavsstickers avslutade det hela.

DSC_8013b

Jag har haft Distress Ink i två gröna nyanser genom en stencil med grangrenar. Jag har också dragit med grön ink längs med kanten för att få lite mer färg på granen. På det stämplade jag små röda hjärtan och texten är också skriven med stämplar. Detta var den tag som tog kortast tid att göra.

Den sista tagen går helt i vitt. Jag tog en tag och skar ned den lika mycket runt om. Sedan sydde jag med vit tråd och ruggade kanterna innan den limmades fast på en fullstor tag. Vita textstickers och en utskuren snöstjärna med lite vit Stickels på och så var den sista tagen klar!

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Julinspiration, Julkalendern

Kommentera

