Julklappsinslagning i svart och vitt

Lucka3
Dags för lucka 3 och jag, HelenTh, ska visa hur man kan göra snygga julklappar i lite otraditionella färger. Svart och vitt är underskattade julfärger men något jag försöker använda mer denna jul.

Julklappsinslagning HelenTh

Med vanligt vitt presentpapper, svart/vitt mönstrat papper, en utstansad stjärna i svart cardstock och lite svarta snören blev det en enkel och snygg inslagning till mitt första paket.

HelenTh julklapp

Stjärnan har fått en vit kant ritad en vit penna.

Julpåse HelenTh

Till den andra inslagning  i svart och vitt har jag gjort en papperspåse av samma vita presentpapper, hur man viker en presentpåse kan du se t.ex här. Jag använde innehållet i paketet som mall till hur bred påsen skulle bli.

Julpåse detaljer

När jag lagt i det som ska vara i denna julklapp vek jag ned överkanten, vek över en doilie, klippte till det svartvita pappret i en romb och vek även den över kanten. Stansade två hål igenom hela bunten med håltång och knöt med svart snöre ihop det hela. Innan jag knöt en dubbelknut med snöret gjorde jag svarta vimplar med små hål i hörnen och trädde upp på snöret och sedan knöt jag en riktig knut så det håller ihop.

Alla scrappare har säkert en hel del spillpapper, använd det till julklappsinslagning även om färgerna kanske inte är traditionella julfärger.

Banner_HelenTh

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, Julkalendern, Scrapptorget

Kommentera

