PL oktober

Jag PL-ar månadsvis, och enbart i mitt eget album. Visst är jag sugen på att göra album även till barnen, men jag inser att det skulle ta för mycket tid. Jag tycker PL är jätteroligt, men jag håller inte alls med tillverkarnas devis om att det är så ”lätt, snabbt och enkelt”. En PL-sida tar minst lika lång tid att göra som en layout för mig.

 Jag tycker om att blanda i mitt album mellan PL-fickor, andra typer av plastfickor och så layouter. Här har jag gjort ett uppslag som handlar om det läger jag var på i början av oktober.

DSC_7949förm

Vänstra sidan är monterad på cardstock, eftersom det är en layout på uppslaget innan. När man inte är bunden till en viss plastficka är man mycket friare i placeringen av de olika elementen och det är också roligt med variationen. Eftersom detta var den första sidan för månaden gjorde jag ett titelkort för att markera en ny månad innan jag fyllde på med själva lägret. Ramen till journalingkortet skar jag ut med min Cameo. Jag gjorde också ett eget fillerkort med ord som definierar vad aikido handlar om för mig.

DSC_7940förm

Högersidan är en PL-ficka. För att slippa blänk har jag dock fotat utan fickan under. Även till denna sida gjorde jag egna fillerkort. Det stora gjorde jag genom att skära ut kanji(det japanska logografiska skriftspråket) med min Cameo och sedan använda det som schablon som jag hade svart Distress Ink genom på grön cardstock. Jag valde att skriva så att det läses från vänster till höger, ai-ki-do, alltså (det sättet att skriva kallas yokogaki, för alla språknördar därute). Det andra fillerkortet är lite av en ordvits. Jag funderade på att skriva: AJ! [-ki-do], men tyckte det var onödigt uppenbart. Många tekniker i aikido gör väldigt ont, kan jag upplysa de oinvigda om…

DSC_7949bbförm

Jag gillar att dekorera, men just detta uppslag valde jag att hålla enkelt. De enda dekorationerna är den lilla infärgade träpilen och de små pärlorna runt journaling-ramen.

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Project Life

Kommentera

