Månadens skiss november

Då var det dags för denna månads skiss, ritad av Dorcas. Som vanligt blir vi jätteglada om ni skapar efter skissen och sedan länkar till er tolkning.

SkissScrapptorget1

***

Jag har tolkat min egna skiss så här:

DSC_7917förm

Jag använde Distress Ink genom en stencil och stämplade på bakgrunden. Sedan ritade jag upp två cirklar, gjorde hål med jämna mellanrum och sydde med snöre. Sedan skar jag till bitar med mönstrat papper, drog med en sax längs kanterna på bitarna och limmade fast. Ett par bitar wellpapp, några fina blommor och en hattnål jag fått som RAK, en hemgjord flair och några die cuts hamnade också på sidan. Fotona har jag fäst med 3D-kuddar för att få lite djup. Allra sist drog jag med brun Distress Ink längs med kanterna för att rama in alltsammans.

Banner_Dorcas

***

Min (Sunies) tolking av skissen

g 002

Jag har använt mig av olika papper från Fancy Pants som jag har skurit till i olika storlekar. Jag valde att inte ha med så mycket av cirkeln då jag inte är så överförtjust i cirklar =). Alfabetet kommer från en Die från Memory Box och datumstämpeln kommer från Panduro. Die cutsen har jag haft så länge att jag inte kommer ihåg var de kommer från. Kul att de äntligen kom till användning.

Hoppas ni känner er inspirerade att tolka skissen.

Banner

***

Hej! Här kommer min (Scrappinstain) tolkning av Dorcas fina skiss.

Pelicans in Mexico 2

Grått papper från Maja Design, favoritpapper just nu. Det blåa bakgrundspappret samt tagen kommer från Chatterbox. Det vita bladet är tillverkat av Martha Stewart’s Crafters clay. En bit juteväv, lite blandade blommor, några hemgjorda plankor och 2 st mini Doilies från Tilda pryder också layouten.

Det var riktigt roligt att jobba efter en skiss, det var faktiskt länge sedan jag gjorde så det var en utmaning i sig:-)

Banner_Scrappinstain_kopia

***

1 kommentar

Filed under 'Dorcas, 'Scrappinstain, 'Sunie, Skisser

One response to “Månadens skiss november

  1. Pingback: Höstpromenad | Dorcas Detaljer

Kommentera

