Färglägga på kraft

Jag målar mycket med mina Promarkers, och ibland dyker det upp spännande utmaningar här och där. En sån var att stämpla och måla på kraftpapper istället för vanligt färgläggningspapper. Verkligen en utmaning, både för att färgerna blir annorlunda på mörkt papper och för att tuschet reagerar olika med olika papper. Så här blev mitt resultat, som dessutom fick bli ett litet julkort, årets första för mig:

lykta kraftJag har dekorerat med träbokstäver och trästjärnor, tycker att det passar så fint till kraftpapper. Julkulan piffade jag lite extra med guldglitter och glossy medium. Att färglägga på kraft ger en lite gammaldags känsla, tycker jag. Det blir liksom lite sepiaton över motivet när bakgrunden är brun.

lyktalogga

Lämna en kommentar

Filed under 'lykta, Färgläggning, Kort, Stämplat

Kommentera

