Sommarminnen

layouter2_53847054

Just nu är vi mitt i den mörkaste, och i mina, HelenThs, ögon den tråkigaste perioden på året. Det är mörkt ute, kallt och ofta blött och dimmigt. Just nu längtar jag till att det ska komma snö så att det blir ljusare ute och till advent som är en otroligt mysig period. Under tiden drömmer jag mig tillbaka till sommaren genom att scrappa lite sommarbilder.

beach dog_1

När fotot på denna layout togs var det en av de varmaste dagarna under sommaren med över 30 grader i skuggan. Vi hade tagit färjan ut till ön Trysunda och spenderade dagen med att bada, sola, fika och utforska denna vackra plats.

beach dog_2

Till layouten har jag använt en speciell cardstock som bakgrund, pappret har en vit kärna och om man slipar på pappret får man fram det vita som finns inuti. Tyvärr har jag helt glömt bort vilket märke som det kommer från. Cirkeln har jag klippt ut med en tallrik som mall, under den sticker det fram ostduk. De tre flaggorna i flaggspelet är tags från en blandad påse med färdiga tag som har en linnestruktur. De färgade jag in med gesso och olika distresser, stämplade Hej och lite bling så var de klara.

Banner_HelenTh

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, Layouter, Scrapptorget

Kommentera

