Grattiskort med fjärilar

kort-och-stämplat

Idag är det min, HelenTh’s tur att försöka inspirera till något trevlig pyssel i höstmörkret.

Som jag sagt tidigare har jag svårt att använda motivstämplar när jag gör kort men det är inte heller nödvändigt. Ofta använder jag istället något utstansat och jag försöker komma på olika sätt att dekorera kort på.

fjärilskort_1

Till detta kort använde jag en fjärilsdie och stansade ut fjärilar i olika gula och oranga färger, En orange bakgrundsmatta, lite halvpärlor, ett orange band och stämplad text med gratulationshälsning och kortet var klar. Enkelt men fullt tillräckligt.

fjärilskort_2

fjärilskort_3

Jag hoppas ni också testar att använda era die och punchar mer i er kreativa process. Det vore väldigt skoj att se vad ni kan hitta på, kommentera gärna detta inlägg med en länk till ditt alster. Ha det bra tills vi hörs igen!

Banner_HelenTh

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, Kort, Scrapptorget

Kommentera

