Månadens skiss – September

Då var det dags för septembers skiss som är ritad av HelenTh.

HelenTh_Skiss-2

***

Jag verkligen älskade den här skissen! Såhär har jag tolkat den:

DSC_7506förm

Det första jag gjorde var att rita upp en ram med blyerts och sedan sy några varv med brun tråd. Efter det sprayade jag ljusblå mist i en plastpåse som jag sedan strök över bakgrunden, och droppade mörkare blå mist lite här och där. Jag dabbade på gul Distress Ink genom en stencil och stämplade med flera olika stämplar i  gult, brunt och två nyanser av blått, samt inkade kanten på layouten. Lite washitejp hamnade också på sidan och så var jag klar med bakgrunden.

Jag letade rätt på tre PL-kort som matchade fotot. I det ena skar jag ut chevroner med min Silhouette Cameo och lade ett papper bakom, samt ritade längs konturerna. Det andra blev titelkort och på det tredje skrev jag journalingen på.  PL-korten fäste jag sedan med låga 3D-kuddar för att få lite djup. PL-kort kan verkligen användas till mer än just PL!

Jag stämplade en världskarta och färglade den och satte på en epoxystickers ovanpå. Jag färgade in ett trähjärta med Distress Stain, använde min Dymo för att täcka över texten på journalingkortet så att det passade bättre, limmade på två andra träfigurer och ett klistermärke i form av en fjäril. Som avslutning spred jag ut bling i två blå nyanser.

Banner_Dorcas

***

Så här tolkade jag min egen skiss och av en slump med ungefär samma färger som i Dorcas layout ovan.

Du_1

Jag hittade inga färdiga PL-kort som passade till mitt foto så med mönstrade papper, en stencil och lite olika dekorationer gjorde jag egna kort som jag fäste på en vit fotomatta över en bakgrund med färgstänk.

Banner_HelenTh

***

Jag, Ingba, har också tolkat skissen men jag passade på att använda flera foton. Ibland är kanske inte de foton man har tagit de allra bäst men man vill ändå scrappa händelsen. Så är det i detta fall och ett av fotona blev ändå lite roligt när det ser ut som om jag cyklar offroad (vilket inte var fallet).

IMG_7343

ingbalogga1

***

Vi hoppas att ni blivit inspirerade av skissen och tolkningarna, och vi vill jättegärna se vad ni skapat!

1 kommentar

Filed under 'Dorcas, 'HelenTh, 'Ingba, Layouter, Månadstävling, Scrapptorget, Skisser, Teamets tolkningar, Utmaningar

One response to “Månadens skiss – September

  1. Pingback: Det blev en dubbel | ScrappTorget

Kommentera

