Canvastavla

Jag har gjort en tavla till en person som betytt mycket för hela min familj. Jag försökte få fram hennes roll, en räddande ängel med ett varmt hjärta som kom till undsättning när livet var som mörkast, när jag skapade.

DSC_7093förm

Jag grundade kanvasen med gesso och när det torkat lade jag på modeling paste genom en stencil med prickar. Jag skar till ett papper, ruggade kanterna och sydde några varv med symaskin. En reva som råkade bli när jag bearbetade kanterna höll jag ihop genom att sticka hål i kanterna och snöra med ett vitt snöre. Innan jag trädde i de sista hålen satte jag på en charm på snöret. Sedan limmade jag fast pappret ordentligt på kanvasen och lät det torka en stund. Jag målade med gesso och limmade fast en hjärtformad doily. Medan det torkade häftade jag fast en bit spets och dekorerade med bling och punchinella. Ovanpå doilyn lade jag en stencil och hade på modeling paste, och tryckte fast en rött blinghjärta.Jag avslutade med att lägga på svart och röd akrylfärg längs kanterna med en torr borste.

Ni som har koll på oss här på ScrappTorget vet att den 25:e brukar det vara dags för en skiss. Den kommer om några dagar!

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Canvas, Mixed Media

Kommentera

