Förstasidan i Project Life-albumet

Det är ganska vanligt att man gör en sida per uppslag i sina Project Life-album och det gör även jag. Ibland blir det flera uppslag för en vecka och ibland slår jag ihop två veckor på ett uppslag. Om man gör så så ryms inte ett helt år i de vanligaste albumen och i år bestämde jag mig för att dela året på hälften och inte vänta tills det första albumet blir knökfullt. Första sidan i varje album är det roligt att göra lite speciella och jag gillar att förstora ett foto och skära ner det så det passar i plastfickorna. Jag skär ner fotot i Photoshop till 6 st 15×10 cm stora foton som jag sedan framkallar. Så här blev förstasidan i mitt andra album för 2014.

förstasida2_ST

En riktigt somrig bild med enbart året och vilka veckor det gäller i ena hörnet, en sticker i form av en fyr fick pryda det nedre hörnet.

förstasida2b_ST

Banner_HelenTh

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, Project Life, Scrapptorget

Kommentera

