PL-kort

Jag tycker om att blanda köpta och egengjorda PL-kort i mitt album eftersom jag tycker det ger ett personligt utseende till sidorna, och så är det ju enklare att få korten i exakt som man vill ha dem i design, färg och eventuell text.

De här korten har jag gjort med vit cardstock som grund och sedan dekorerat med stämplar och svart stämpeldyna, rub ons,  washitejp, svart penna,  epoxystickers och ordstickers.

DSC_7181förm

 På kortet överst till vänster har jag använt washitejp med kartmotiv, en stor geotag-stämpel och en mindre textstämpel (det står ”around HERE”), samt en epoxystickers ovanpå den runda stämpeln. På kanterna har jag dragit lite med svart Distress Ink.

På kortet uppe till höger har jag gnuggat på en enkel rub on, ritat en ram, stämplat en text (”the fun begins HERE”), stansat ut stämplemotivet och haft på en epoxybubbla.

Längst ned till vänster är ett kort där jag dragit mycket längs kanten med Distress Ink, stämplat med en bakgrundsstämpel med streck och på det haft washitejp och ytterligare en hemgjord flair (”love this”).

På kortet i mitten har jag ritat ett par varv med svart penna, satt på en bit washitejp, en ordstickers och en hemgjord liten flair med stämplat kameramotiv.

Det sista kortet har jag även där ritat runt kanten, använt washitejp och gjort en flair av en stämpel i form av en världskarta. Texten (you mean… to me) har jag skrivit ut på vit cardstock (baksidan, så att den blir slät) och ordet ”the” har jag skrivit för hand.

Dessa fem kort gick snabbt och var roliga att göra. Om man vill kan man också ta redan färdiga PL-kort och dekorera dem ytterligare, så blir även de lite mer personliga.

Banner_Dorcas

4 kommentarer

Filed under 'Dorcas, Project Life

4 responses to “PL-kort

  1. Jättefina!! Tycker också om att blanda egna o köpta.. å nu fick jag lite mer inspiration, tack!!

  2. dorcasdetaljer

    Tack! Väldigt roligt att det man gör kan inspirera någon!

  3. ingba

    Fantastiskt fina!

  4. HelenTh

    Korten är verkligen jättesnygga! Jag försöker också göra egna kort och det är roligt att få mer inspiration.

Kommentera

