Augusti – skissutmaning

skisslogga

Nu var det ett tag sedan vi hade någon skiss att inspireras av men nu är det dags igen. Denna gång är det jag, HelenTh, som ritat skissen.

Skiss-aug2014

***

Jag har ägnat en hel del tid till Project Life under våren och sommaren så jag var väldigt inspirerad att göra en layout och så här tolkade jag skissen.

vallmo_1

Banner_HelenTh

***

Jag har gjort en layout till min äldste sons album, om hans första möte med sin yngsta lillasyster.

DSC_7156förm

Jag hade på modeling paste genom en stencil med prickar och när det torkat limmade jag fast en doily och ett par bitar vitt sammetsband. Fotot sitter på 3D-kuddar för att det inte ska bli så platt. Jag har sedan haft på titel, blommor, bling, stickers och hemgjorda flairs. Jag tyckte det saknades något och ritade en ram runt layouten med vit penna.

Banner_Dorcas

***

Förhoppningsvis kan skissen och tolkningarna inspirera någon och som vanligt blir vi jätteglada om ni visar oss vad ni skapat genom att kommentera med länk.

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, 'HelenTh, Scrapptorget, Skisser, Teamets tolkningar

Kommentera

