Gratulationskort i somrigt blått

kort-o-stamplat-3_54100062

Min pappa fyller 70 år snart, han kommer att få ett ekolod till båten och därför ville jag göra ett gratulationskort med inspiration från havet. Ett annat av hans intressen är att fiska och det ville jag också försöka få med på kortet. Jag var in och botaniserade hos i vår lokala scrapbutik en dag och hittade de perfekta pappren i serien Shoreline Treasures från Pion Design. Jag hittade även dekorationer på temat fiske så jag skyndade mig hem och fick till detta kort.

pappaskort1

Jag använde en del av ett papper med segelbåtarna som bakgrund, allra helst skulle min pappa vilja ha en segelbåt men han känner att han inte orkar med det längre.

pappaskort2

I det övre vänstra hörnet fick jag med en fiskehatt och ett kastspö som dekoration.

grattis_1

När jag var klar med pappas kort så visade det sig att min syster hade förlovat sig. Jag hade kvar en del av pappren från Pion Design och hon älskar blått så jag fortsatte och gjorde ett kort till dem med blå iris på.

grattis_2

Dekorerade med blå rosor och utstansade fjädrar som jag gjort med min nya favoritdie.

 grattis_b1_2

Eftersom jag lovat att göra ett gratulationskort till en på jobbet som fyller jämnt så fortsatte jag med de bitar av papper hade kvar och gjorde ytterligare ett kort i blått.

grattis_b2

Sommaren är inte över ännu och augusti kan erbjuda mycket skoj som kräftskivor, surströmmingsfester och annat roligt så jag hoppas alla får en härlig tid framöver tills vi hörs igen.

Banner_HelenTh

 

1 kommentar

Filed under 'HelenTh, Kort, Scrapptorget

One response to “Gratulationskort i somrigt blått

  1. ingba

    Vilka fina kort!

Kommentera

