Tillbaka igen!

Efter en liten paus är jag nu tillbaka. Anledningen till min frånvaro är att jag för sex veckor sedan blev mamma igen och det uppstod en del komplikationer efter förlossningen. Nu är dock allt på rätt väg och jag orkar att sitta vid pysselbordet igen.  Jag precis som många andra har fastnat för Project Life-formatet. Jag använder det som en personlig bild-dagbok eftersom jag redan har ”vanliga” fotoalbum där vardagen dokumenteras. Det här är ett uppslag som berättar om dagen för förlossningen.

DSC_6682bförm

 Det är en vanlig 12×12 plastficka och en insert som är aningen mindre.  Jag valde grön-blå nyanser eftersom det passar bra ihop med ”sjukhus-färgerna” på fotona. Jag tycker om att stoppa in två 3×4 kort/foton i en 4×6 ficka som jag gjort längst ned till vänster och längst upp till höger.  På så vis känner jag mig inte så låst av det fasta formatet, och det är kul att variera sig även om plastfickorna är likadana. Även titelkortet har fått en journalingruta ovanpå sig, då det fanns så mycket att berätta om. Som dekoration har jag använt mig av washitejp, bling och hemmagjorda flairs.

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Project Life

Kommentera

