Vårveckor

Nu har jag, HelenTh, äntligen framkallat bilder från våren och försommaren och fortsatt med Project Life för denna period. Här visar jag några veckor som jag gjort färdiga .

v12_1

Första sidan för vecka 12 blev så här. Jag tog upp den rosa färgen i fotot med soluppgång längst upp till höger. För att uppslagen i PL-albumet inte ska blir för röriga är ett tips att försöka hålla sig till en enhetlig färg per uppslag.

v12_3

Vecka 13, den andra sidan.

v13_1

För vecka 13 använde jag färgerna svart och vitt. Ett annat tips är att använda samma washitejp på flera ställen på ett uppslag så gör den detaljen och att uppslaget känns mer som en enhet.

v13_2

Vecka 13, motstående sida.

v14_1

Vecka 14 försökte jag hålla mig till färgerna beige och brun. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med beiga kort i rätt storlek så jag gjorde några egna. Det två längst ner har jag gjort av vit cardstock som jag distressat och använt en mask för att få ett brunt mönster, på det har jag några mindre PL-kort i bruna toner.

v14_2

Motstående sida för vecka 14 blev så här.

PL är ett roligt komplement till övrig scrapbooking. Här får man användning för de foton som man kanske inte tycker är tillräckligt bra för att göra en layout med. Dessutom säger många, och jag håller helt med, att när man börjar med PL så får man upp ögonen för alla små guldkorn som dyker upp i vardagen.

Banner_HelenTh

1 kommentar

Filed under 'HelenTh, Project Life, Scrapptorget

One response to “Vårveckor

  1. Vilken fin hund du har!🙂 (Ja, sidorna är också fina, så klart…😉 )

Kommentera

