Kort med utstansat

kort-och-stc3a4mplat

Jag, HelenTh, vill idag jag visa några kort där jag använt punchar, dies och även min Silhouette Cameo att dekorera med.

till dig_1

På det första kortet har jag använd dies i form av fjädrar, jag bara älskar dessa dies från Spellbinders! Jag har punchat ut en fjäder i själva kortets framsida och limmat fast ett prickigt papper bakom denna. Sedan har jag färgat in de två utstansade fjädrarna med ink spray och lite akvarellfärg. Texten är stämplad på ett Project Life-kort.

till dig_2

kramar_1

På nästa kort har jag använt dies i form av moln och använd olika mönstrade papper, som är från Project Life-kort, bakom de utstansade molnen.

kramar_2

bättre

Till nästa kort använde jag min Silhouette Cameo och stansade ut en ranka med löv. Bakom det utstansade hålet satte jag ett mönstrat papper och själva bladrakan färgade jag in med ink spray i olika färger. Texterna är olika stämplar på dessa tre kort.

bättre_2

you

En vågig kantstans använde jag till det sista kortet där jag stansade flera pappersremsor, la de omlott på kortet och fick denna effekt.

you2

Hoppas jag har kunna sprida lite inspiration till att använda punchar och dies mer när du gör kort.

Banner_HelenTh

1 kommentar

Filed under 'HelenTh, Kort, Utstansat

One response to “Kort med utstansat

  1. Pingback: Kort med utstansat | Helens Creative Doglife

Kommentera

