Enkel layout

layouter2_53847054

Jag har för denna månad gjort en enkel layout. Eller, jag tycker den är enkel eftersom jag använt endast ett mönstrat papper. Jag utgick ifrån känslan och färgerna i fotografiet när jag valde stil och dekorationer.

DSC_5801beskuren

Jag började med att spreja på röd mist utan någon tanke bakom, och använde hur den hamnade som en utgångspunkt för placering av fotot. När det torkat tog jag en matchande nyans med ink och lade på den genom en stencil. En doily användes som grund, och efter att jag limmat fast den stämplade jag med svart ink. Jag har använt utstansade bårder, en likaledes utstansad ram, ostduk och en stump band under fotografiet, som är fastsatt med höga 3D-kuddar. De svarta blommorna är utklippta från ett filtband, de röda har en vän till mig virkat. Sist fäste jag bling, titel och små dekorationer. När det var klart tyckte jag det fattades något, så jag limmade på avklippta bitar av en doily i kanten till höger om titeln och till vänster om fotot.

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Layouter

Kommentera

