Månadens inspiration

inspiration-1

Denna månad så har vi på ScrappTorget valt att istället för en månadsskiss visa studentkort för att förhoppningsvis sprida lite inspiration till alla som behöver det.

***

Hos mig, HelenTh, kommer vår yngste son att ta studenten i år, vilket är fantastiskt roligt men också konstigt. När blev han så gammal?!? Till honom har jag gjort ett enkelt studentkort i svart och vitt.

studentkort_1

Bakgrunden har jag embossat med min BigShot, dekorerat med en remsa svart och vitt papper, ett band, en stämplad studentmössa som stansats ut med en rund punsch som är fastsatt med distanskuddar. Embossingfoldern har jag gjort själv, om du vill veta hur man gör så hittar du en tutorial här, jag har använt utstansade bokstäver istället för figurer eller former.

Banner_HelenTh

***

 Jag, cri_kee, har valt att skapa i mera traditionella studentfärger. Gult och blått är färgtemat på mina kort.

Sjungom studentens lyckliaga dag Mimo

Kort nummer två är dekorerade med en studentmössa som jag hittade i matbutiken för något år sedan.

Sjung om students lyckliga dar

Studentmössan är ca en centimeter hög.

Sjung om students lyckliga dar 2

På kortets insida skrev jag ut studentsången med skrivaren.

Sjung om students lyckliga dar 3

Jag hoppas ni fått lite inspiration till årets studentkort, så ni kommer igång att skapa där hemma.

Banner_Cri_kee

***

 Precis som Helen har jag, Ingba, äldre barn och sonen tog studenten förra året. Detta medför ju att många kompisars barn tar studenten de närmaste åren och det behövs göras många studentkort.

IMG_7110

När jag behöver göra många kort kan jag göra några med samma design men som med små variationer ändå blir olika. Här har jag gjort så men mitt andra kort med samma grunddesign är till en kille.

IMG_7111

Jag har också gjort några småkort att hänga i blommorna

IMG_7116

ingbalogga1

***

Hoppas att vi här på Scrapptorget har kunnat inspirera er till att göra lite studentkort.

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, 'Ingba, cri_kee, Kort, Scrapptorget, Student

Kommentera

