April – skissutmaning

skisslogga

Efter ett litet uppehåll är det dags för en ny skiss. Det är vår duktiga Lykta som har knåpat ihop en skiss denna månad. Mycket lager på lager och kolla in alla läckra detaljer.

Aprilskiss_ST

***

Jag, Ingba, blir alltid väldigt inspirerad av denna typ av skisser och den här gången gillade jag också alla detaljer. Jag har försökt att få dit de flesta som ett gem, en nål, häftklammer, den lilla tagen mm. Jag dök t.om. långt ner i min scraplåda och hittade en gammal bingobricka, säkert inte rörd på många år.

IMG_7038

Den här gången tyckte jag inte att det behövdes någon titel utan tyckte den var fin utan.

 

ingbalogga1

***

Min, HelenThs, tolkning av månadens skiss blev så här.

sunny_1

Jag älskar detta mönstrade papper men har haft väldigt svårt att använda det men när jag såg Lyktas skiss insåg jag att det passade perfekt.

Banner_HelenTh

***

Den här skissen fick mig, cri_kee, att skapa en layout för första gången på evigheter. Jag har kletat och kladdat med modeling paste, gesso och vaxakvarellkritor. Jag har använt mig av två olika masker för att skapa struktur i bakgrunden.

lovely beautiful darling

Blommor, fjärilar och bling blev pricken över i:et till denna sötnos på bilden. Hon är ”adorable…and oh so charming. Inside and out!”

Banner_Cri_kee

***

Jag har skapat en layout efter skissen där jag dokumenterat äldste sonens roliga ordvändningar, eller snarare bokstavsvändningar.

DSC_5527förm

Bakgrunden skapade jag med två färger Distress Ink genom en stencil med chevroner, några olika stämplar och maskinsöm. Vissa av lagren och dekorationerna fäste jag på 3D-kuddar för att få ytterligare djup. De flesta pappren är i från samma serie, något jag tycker förenklar skapandet då man inte behöver lägga tid på att matcha olika papper och dekorationer. Jag tog en spillbit från pappret med de små stjärnorna och satte epoxystickers ovanpå,  klippte ut och fick på så vis matchande och billiga flairs.  Tack lykta för en inspirerande skiss!

Banner_Dorcas

***

2 kommentarer

Filed under 'Dorcas, 'HelenTh, 'Ingba, 'lykta, cri_kee, Layouter, Scrapptorget, Skisser

2 responses to “April – skissutmaning

  1. Pingback: Solig vinterdag | Helens Creative Doglife

  2. Pingback: Mina egna favoriter från 2014 | Dorcas Detaljer

Kommentera

