Dekorerade påskägg

alter-1

Idag är det jag, HelenTh, som ska visa något här på bloggen. Denna månad kommer vi att fira påsk och jag fick lust att dekorera några gamla påskägg som fanns kvar från förra året.

påskägg_1

Jag rev papper från en gammal veckotidning som jag limmade fast på äggen med Mod Podge. Att det blev veck på pappret tycker jag inte gör något, det ger bara en extra känsla av vintage.

påskägg_2

Äggen dekorerade jag med spets, blommor och en metallcharm

påskägg_3

Det var väldigt kul att göra dessa ägg. De jag gjorde går att öppna och fylla med godis men man kan också täcka dem helt med papper och använda dem enbart som dekoration.

Hoppas ni får en riktigt härlig påskhelg med mycket god mat, extra ledighet och förhoppningsvis med fint vårväder!

Banner_HelenTh

1 kommentar

Filed under 'HelenTh, Alter, Påskinspiration, Scrapptorget

One response to “Dekorerade påskägg

  1. Pingback: Dekorerade påskägg | Helens Creative Doglife

Kommentera

