Mixed media canvas

mixed media

Idag tänker jag, HelenTh, visa en canvas som jag gjort i mixed media teknik. Under hösten renoverade vi köket och nu när det är klart ville jag ha någonting nytt att hänga på väggarna. Köpte mig helt enkelt en canvas, 50 x 50 cm, på Clas Ohlsons och började kladda. Jag ville ha något som ser ruffigt, slitet, med mörka, men ändå klara, färger för vi har försökt få lite industristil i köket.

best_time1b

Jag ville ha en tavla med en text på och denna text ”Now is always the best time” tillsammans med tårtor blev ett passande motiv till köket.

best_time2

Bakgrunden och den mesta av övriga färger är akrylfärg, den innersta cirkeln är från en gammal tidning och över den har jag målat med gesso. Texten har jag skurit ut med min Silhouette Cameo och limmat fast, jag har kladdat lite runt kanterna på en del ställen för att få en ruffigare stil.

best_time3

Tårtorna är bara olika rektanglar som jag skurit ut ur mönstrade papper, fötterna till tårtfaten har jag klippt till. Ovanpå detta har jag kladdat med både mörkare färg och även vitt. För att få lite struktur och känsla av grädde har jag använd Modeling Paste.

best_time4

Till sist dekorerade jag tårtorna med lite enamel dots, glitterlim som girlang på den ena och några blommor.

Det var så otroligt roligt att göra denna tavla så jag har redan köpt en ny canvas, en ännu större på Panduro och börjat planera hur jag vill ha den.

Banner_HelenTh

1 kommentar

Filed under 'HelenTh, Mixed Media, Scrapptorget

One response to “Mixed media canvas

  1. dorcasdetaljer

    Så snyggt!!

Kommentera

