Bröderna bus

Jag har gjort en relativt enkel layout. Jag hade total idétorka när jag skulle sätta igång, jag hade foto och det bruna pappret klart, men visste inte hur det skulle placeras. Jag valde därför att spreja mist slumpmässigt på cardstocken och lät hur den hamnade avgöra designen.  När man håller munstycket parallellt med och ganska nära ett lodrätt papper formar misten sådana här läckra cirklar.

DSC_5210förm

När misten torkat limmade jag på det mörkbruna pappret, och hade sedan modeling paste genom en stencil lite här och var. Eftersom det är vitt-på-vitt syns det dåligt på detta lilla foto, men det skapar djup och intresse utan att lägga till färg. Lite washitejp fick också plats. Det bruna pappret hade ord och annat tryckt på sig som jag utnyttjade genom att kameran och ampersanden fick 3D-lack på sig, och i ett litet banér satte jag pyttesmå stickers med årtalet.  Jag gjorde två remsor av vellum som jag inkade kanten lätt på och stoppade ned på fotots ovansida. Fotot är fastsatt med låga 3D-kuddar för att få lite djup, och både ordstickersen på högra sidan och de två små träfigurerna på nederkanten har fått 3D-kuddar i ena änden för att höjden ska bli densamma.

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Layouter

Kommentera

