Januari – skissutmaning

skisser-lng

Nu är det dags för årets första skissutmaning och denna gång är det Lykta som bidragit med denna fina skiss som kan inspirera både vid layout- och kortskapande.

Skiss8

***

Jag, HelenTh, blev väldigt inspirerad av skissen och nu när vintern äntligen har kommit med snö och kallare temperaturer så plockade jag fram ett foto från förra vintern för att göra en vintrig layout.

vinter_0

Banner_HelenTh

***

Jag, Ingba,  blev också inspirerad av Lyktas skiss och av att vintern äntligen har kommit. Skissen vände jag ett halvt varv för jag tyckt det passade mitt foto bättre.

IMG_6914

ingbalogga1

***

Jag har gjort ett kort efter lyktas skiss. Babykort är bland det roligaste som finns att göra, tycker jag. Eftersom det kommer sex bebisar i släkten inom det närmsta halvåret lär jag få ägna mig mer åt detta roliga pyssel.

DSC_5022bb

Detta kort gick snabbt att göra. Skallran är en färdig shaker-stickers. Vellum kan vara svår att fästa så det sitter ordentligt och blir snyggt, så jag valde att sy fast den på kortet. Det går mycket snabbare än att sitta och limma tunt och försiktigt.

Banner_Dorcas

***

I januari kommer vi också att gästas av Johanna. Mer om Johanna kommer ni att få se om några dagar men här är Johannas tolkning av skissen.

Skiss2

***

Tack Lykta för en jättefin skiss och som vanligt blir vi jätteglada om ni inspireras och skapar efter våra skisser. Visa oss gärna genom att kommentera med länk.

2 kommentarer

Filed under 'Dorcas, 'HelenTh, 'Ingba, Gäst-DT, Kort, Layouter, Scrapptorget, Skisser, Teamets tolkningar

2 responses to “Januari – skissutmaning

  1. Pingback: En vinterlayout hos ScrappTorget

  2. Kul skiss och otroligt fina alster av teamet!!😀

Kommentera

