Dokumentera livet

Jag, HelenTh, har tidigare gjort några inlägg om Project Life som är något som jag gillar mer och mer. I detta inlägg tänkte jag berätta lite mer vad grundtanken egentligen är med denna typ av scrapbooking.

v42_1

Project Life är i grunden ett enkelt och smart system för alla vardagsbilder som man kanske inte vill rama in eller göra en snygg layout med. Den stora vitsen är enkelheten. Köp ett kit med kort (eller använd spillpapper eller papper som finns hemma), stoppa in foton, kort, skriv lite och så nästa uppslag.

v43_1

Jag har glädjen att ha en pappa som gillade att fotografera när jag var barn och vi har ganska mycket bilder men skulle ändå vilja att det fanns fler foton från vår vardag. Därför vill jag gärna dokumentera vardagen just nu och när man numera alltid bär omkring på en smartphone är det enkelt att ta en bild mitt i det som sker.

v44_1

När man med hjälp av PL samlar ihop vardagens små stunder i album är det så lätt att ta fram och minnas vad man upplevt och gjort.

v45_1

Jag är snart klar med 2013 och har nu börjat planera inför 2014.

v46_1

Är du sugen att prov PL? Det är helt perfekt att börja när ett nytt år ligger framför oss. De flesta svenska scrapbookingbutiker har plastfickor och album till PL, det är egentlig det enda som du behöver skaffa för att börja. Lycka till!

Banner_HelenTh

Lämna en kommentar

Filed under 'HelenTh, Inspiration, Project Life, Scrapptorget

Kommentera

