Lucka 24 Mixed Media

Lucka24

För att inte den egentliga orsaken till vårt julfirande ska försvinna bland julklappspapper, rullande av köttbullar och Kalle Anka, har jag har gjort en canvastavla i storleken (20×20)cm.

DSC_4802bförm

Jag målade en stadssilhuett och himmel med akrylfärg. På förgrunden lade jag på modeling paste som jag sedan formade till kullar och gräs. När det torkat ordentligt målade jag även det med akrylfärg. Krubban är en skärfil ifrån Silhouette , som jag skurit ut i brun cardstock,  inkat med svart och haft på lite guldglitter. Texten (som är ifrån en engelsk julsång) är även den utskuren med cameon och fastsatt med shablonlim, då kan man flytta orden lite grand tills de sitter där man vill. Stjärnan är en peel off-sticker som jag satt på guldpapper och sedan klippt ut, limmat fast och lackat med 3D-lack. Allra sist sprejade jag på fixativ för att göra tavlan hållbarare.

Med detta vill jag önska er alla en riktig God Jul!

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Canvas, Julinspiration, Julkalendern, Mixed Media

Kommentera

