Lucka 19 – Choklad

Lucka19

Choklad i alla dess former hör ju julen till och är också trevligt att ge bort.  Förra året fick vi med Linas matkasse en liten presentpåse med Lindt chokladkulor. Jag sparade påsen och öppnade den försiktigt så att jag kunde ha den som mall. I år har jag ritat av, klippt, ut och vikt ihop en egen påse som jag har fyllt med mozartkulor.

IMG_6814 Mozartkulorna låg från början i en sexkantig chokladask som jag istället skall fylla med egengjort julgodis. Innan dess har jag klätt den med papper och dekorerat. IMG_6824

IMG_6827

Jag vill tacka Maggan på Min lilla bod som visade hur bra och fina just dessa chokladaskar blev att altra.

ingbalogga1

Lämna en kommentar

Filed under 'Ingba, Alter, Julinspiration, Julkalendern

Kommentera

