Lucka 18 – stämplade underlägg

Lucka18

Hej på er! Idag visar jag upp ett pyssel som är passande att göra tillsammans med pysselsugna barn. Min 6-åring och jag har suttit ett par kvällar och stämplat och färgat in underlägg. Vi köpte vanliga vita underlägg i papp från Panduro, rätt billiga. Sedan satte vi i gång med stämpeldynor, julstämplar, glitterspray och distress stains. Han vill skriva namnen på vem som ska få ha vilket underlägg på julbordet och sedan är de klara för att lackas.
Här är några av de underlägg som vi gjorde tillsammans.
bild 1Sexåringen tyckte det var väldigt roligt, mycket roligare än julkort till och med. Enda nackdelen var väl att jag inte lät honom pytsa på med lika mycket glitterlim som han brukar. Risken är ju att underläggen blir allt annat än plana då.😉
bild 2-1
bild 3
bild 4
bild 5
Idag är det bara sex dagar kvar till julafton och jag hoppas och önskar er alla en VIT jul. Man kan ju hoppas iaf.🙂
agnelialogga1

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Alter, Barnpyssel, Julinspiration, Julkalendern, Stämplat

Kommentera

