Lucka 16 – Godisburk

Lucka16

En tom glasburk med lock kan man göra mycket skoj med och i dagens inlägg ska jag visa ett exempel på vad man kan göra. En enkel present att ge bort till något som gillar godis kanske…?

Godisburk_ST_01

Godisburk_ST_02

Godisburk_ST_03

Jag har klätt burken med vit cardstock och limmat fast med limpistol så att det sitter riktigt ordentligt och sen har jag dekorerat med band, blommor och bokstavsstickers. De små glittriga prickarna är Stickles, som jag gjort små ”snöflingor” med här och där på burken. Innehållet blev i detta fall fruktkolor, men det skulle kunna vara precis vad som helst som passar i en burk – jag tog vad jag hade hemma för tillfället. Det finns ju många roliga idéer runt om på nätet – t.ex. marschmallows som ”snowman poop” (snögubbebajs) eller stora kinapuffar som ”reindeer poop” (renbajs). Bara fantasin sätter gränserna.😉

Lycka till med era egengjorda gåvor – ha det gott och pyssla lugnt!

LoggaTettizLITEN

Lämna en kommentar

Filed under Alter, Julinspiration, Julkalendern, Scrapptorget, Tettiz, Tips och idéer

Kommentera

