Julgransprydnader lucka 15

Lucka15

Julgranen är min absoluta favorit bland julpyntet. Varje år brukar jag köpa och göra något nytt till granen. Vi kommer att ta in granen om en vecka, så då ska den dekoreras bland annat med dessa små dekorationer gjorda av papper och pärlor.

DSC_4796förm

Jag har använt remsor av dubbelsidigt papper som är 15cm långa och 1cm breda. Man kan använda två, tre eller fyra stycken remsor, men eftersom jag ville att pärlorna i mitten skulle synas ordentligt nöjde jag mig med två. Om man har flera remsor eller om pappret man använder är tjockt, är det en bra idé att göra hålen för upphängningen i varje lager allt eftersom man fäster dessa i varandra. Annars blir det besvärligt att göra hålet och det är även svårt att komma åt ordentligt när remsorna väl är på plats.

Dessa  små ornament går att variera i det oändliga. Man kan till exempel ha glitter eller bling på remsorna, eller varför inte washitejp? Man kan fästa remsorna i varandra med en brad eller öljett och dekorera med rosetter gjorda av matchande pappersremsor eller tygband.  Det är bara att gräva sig ned i samlingen av pysselsaker man har hemma och sätta igång!

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Julinspiration, Julkalendern

Kommentera

