Lucka 9-Ljuslykta

Lucka9

Nu har vi äntligen fått lite snö! Tyvärr verkar det som om den snart kommer att försvinna igen, men jag ska njuta så mycket jag kan så länge den ligger kvar.

Jag har gjort en mycket enkel ljuslykta av en gammal glasburk, lite band, washitejp och lack.

DSC_4712b

Först lackade jag burken med ett lack som ger ett frostat utseende. Det krävdes ungefär sex lager innan jag uppnådde den effekt jag ville ha. Sedan fäste jag ett juligt band runt burkens topp, och satte fast lite olika typer av washitejp tills jag var nöjd. Washitejp är verkligen ett underbart, lättanvänt material som man kan använda till mycket!

Ljuslyktan i bakgrunden är gjord av min femåriga son, den är målad med snöfärg och har ett band med en liten klocka längst upp. Det är verkligen roligt och givande att involvera barnen i pyssel, och så här till jul är det extra trevligt!

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Alter, Julinspiration, Julkalendern

Kommentera

