Lucka 5 – godispåsar för gottegrisar

Lucka5Femte december är här och snön på intåg om man får tro väderleksrapporterna. Jag smygstartar med skumtomtar till mina godissugna vänner. Lite roligare blir det när man gör personliga påsar.
allatre
Jag har använt kannisterpåsar i cellofan som finns i en del pysselbutiker. Mina köpte jag på Panduro och de fanns i två storlekar. Vanlig cardstock användes för att fästa ihop påsen, man kan även hänga dit en tag med t ex namn om det är flera i samma familj som ska få. Kanterna piffade jag upp lite på två påsar med hjälp av mina kant/bårdstansar. En idé var att klippa till ett hjärta på fri hand men jag och frihandsklippning går inte ihop.😉 Jag använde dubbelhäftande tejp för att fästa ”locket” men det går lika bra med häftklamrar. Eller varför inte göra hål och binda ihop med ett fint smalt band? Sen är det bara att pynta på efter tycke och smak.
svartblågråTack för mig och vi ses igen i lucka 10.
agnelialogga1

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Alter, Julinspiration, Julkalendern, Tips och idéer

Kommentera

