Lucka 2 – julklappstag

Lucka2

Idag bjuder jag på en julklappstag, vilket passar bra eftersom jag slog in ett antal julklappar igår kväll. Är det inte roligt att få planera och klura på vad man ska köpa i juklapp till sina nära och kära? Nu blir det ju mest klappar till min dotter Kajsa och hennes kusin Julius, men julen är ju faktiskt barnens högtid, tycker jag.

Jultag_ST_kalender

Jag har använt en färdig tag som jag har färgat in med distress ink, vatten som jag stänkt på tagen innan (titta här hur Malin gör!), mer distress ink och också en stencil och vit akrylfärg. Dekorationer blev några blommor, utstansade grankvistar och utstansade bokstäver från två olika QK-alfabet. I hålet på tagen knöt jag tre olika typer av vita band – jag ville ha en lite stökig look, och det tyckte jag att jag fick till med en slarvig rosett.

Hur går det med julkort och förberedelser inför julen – försöker ni vara ute i god tid eller kör ni stress i sista minuten?

Ha det gott, men glöm inte att kika in i morgon då nästa julkalenderinlägg kommer upp…

LoggaTettizLITEN

Lämna en kommentar

Filed under Julinspiration, Julkalendern, Mixed Media, Scrapptorget, Tettiz, Utstansat

Kommentera

