Att scrappa text

Idag tänkte jag, lykta, visa er en layout där fokus inte ligger på ett foto, utan på text. I mitt fall handlar det om en låttext som betytt mycket för mig under en period.

lyktaLasse

En bild på herr Winnerbäck har fått vara med, men det viktiga på min LO är låttexten. Jag har skrivit ut den på vanligt kopieringspapper, skrynklat ihop det och slätat ut det igen. Mycket svartgrå chalk både på kanterna och på skrynklorna över hela pappret för att få till samma sotiga stil som på bilden.

Jag har valt ut några textrader som träffat hjärtat extra mycket och skrivit ut dem större. De har fått samma behandling som hela texten, och sen har jag fäst dem med 3D-kuddar. Eftersom låten heter Hjärter Dams sista sång var jag tvungen att stoppa in en hjärter dam från en gammal kortlek. Inte ett endaste mönsterpapper finns med, och inga dekorationer, utan texten får vara helt i fokus.

Det finns mycket journaling på den här layouten, något som jag i vanliga fall är väldigt dålig på att ha med. Jag har skrivit rakt på cardstocken och även doodlat en del, som jag aldrig annars gör.

Så nu en liten vänskaplig utmaning, bara för att det är kul: Prova att scrappa en text som betyder mycket för dig! Kanske en sång, en dikt, en bit ur favoritromanen, ett citat… vad som helst, men låt ORDEN vara fokus för din layout! Om du provar så länka gärna i kommentarerna så att vi kan se!

lyktalogga

1 kommentar

Filed under 'lykta, Doodling, Layouter

One response to “Att scrappa text

  1. Klara

    Såg rubriken och därefter bilden på Lasse och tänkte att nu har lykta komponerat. Nyfiken som jag är var jag ju tvungen att förstora bilden så jag kunde läsa texten🙂
    Jag gillar detaljen med spelkortet och att pappret är knycklat och inte helt perfekt.

Kommentera

