Mixed media canvas

mixed media

Här visar jag upp en tavla jag gjorde till en väns 40-årsdag. Från början hade jag tänkt använda idéerna till ett grattiskort men det upptäckte jag snart att det inte skulle få plats. Så jag tog fram en 20 x 20 cm canvas och satte igång! Det var oerhört roligt och väldigt spännande att göra tavlan. Jag visste verkligen inte hur den skulle se ut till slut. Har en bild i tidigt skede och där är det inte mycket som är likt mot slutresultatet.
hel bild
Det här var också första gången jag provade min nya kärlek (när det gäller färger) Silks Acrylic Glaze, på något störrre än en minicanvas. Är så förälskad i de underbara färgerna och vill ha fler. Jag beställde bara tio Silks från USA till att börja med då frakten var rätt dyr.

Allt möjligt har använts till denna tavla. förutom mina älskade Silks så har jag använt gamla udda dekorationer, cheese cloth, punchinella, thick modeling paste, stenciler, washi tape, vit gesso, chipboard, wood veneer, peel off, utstansad spellisram och urtavla, metalltejp, Dyan Reaverley-textstämplar, poscapennor m.m.
Har nedan följer massa detaljbilder. Kameran(och fotografen) gör tavlan inte rättvisa då man i verkligheten bättre ser de underbara färgernas skiftningar och glimmer.

fjäril

vinge

sida


fabolus
klocka
Tack för att ni tittade på min tavla!
agnelialogga1

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Canvas, Mixed Media

Kommentera

