Prinsessan & tårtan

layouter2_53847054

När jag åker på scrapträffar eller har kompisar hemma för att scrappa, så kan det ibland vara svårt att komma igång. Min hjälp är då att ställa en klocka på 30-45 minuter och utmana varandra att hinna göra klart en layout innan tiden går ut. För några veckor sen hade jag en liten träff hemma i min föreningslokal och vi körde såklart en tidsutmaning och denna layouten blev till:

PrinsessanTårtan_LO

Det blev väldigt mycket rosa och tjejigt, men det kunde liksom inte hjälpas när motivet var en liten 5-årig prinsessa med tårta och blommor i rosa. Bakgrunden gjordes med hjälp av en stencil och rosa Dylusions ink spray och droppar av samma färg + blommor och washitejp i passande färger. Jag gillar också att skriva på mina layouter, någonting som många drar sig för att göra. Hur gör ni? Undviker ni att skriva för hand på era layouter/kort eller gör ni det?

Jag hoppas att oktober blir lika fin som september var, men om inte så kan man ju alltid sitta inne och pyssla, eller hur?

Ha det gott!

LoggaTettizLITEN

Lämna en kommentar

Filed under Inspiration, Layouter, Scrapptorget, Tettiz

Kommentera

