Gäst-DT Therese #2

gstdtlogga

 

Hej!
Den 8 september hade vi dop för vår nye lille prins Adam. Det var en varm och solig dag och ceremonin och kalaset efteråt blev precis så som jag ville ha det.🙂
Jag tänkte därför visa en liten kollektion jag gjorde till dopet.
Inbjudningskorten gjorde jag så enkla som möjligt med dubbelsidigt papper, en digitalstämpel, stans, kors och glitter på framsidan och själva inbjudan på baksidan.
Tack kortet kommer bli enkelt vitt med en utstansad doily i samma mönster som inbjudan, blått papperssnöre och en liten stämpel.

inbjudan
På kalaset efter dopet hade jag gjort ett dopprogram eller vad man kan kalla det. Det var lite foton och stod om vad hans namn betyder, hans stjärntecken, historiska händelser dagen han föddes och ett släktträd. Allt på en botten av vitt papper och en rand av utstansade doliys i samma mönster som inbjudan.

adam
Bordet dekorerades sparsamt med dopprogrammet och ljuslyktor, glasburkarna är gamla Surteburkar som man konserverade diverse matvaror i förr. Jag stansa ut doilys och band med ett blått papperssnöre runtom och prickig washitape runt om värmeljuset.

ljus
Över kakbuffén hängde detta flaggspelet som jag gjorde av samma mönster papper.

P1050526
Jag avslutar detta inlägget med att visa de tårtor vi bjöd på. Jag har visat dom på min blogg tidigare men jag tyckte det skulle passa till detta inlägget också trots att det inte är scrapbooking😉.
Tårtorna har samma innehåll men är täckta med två olika produkter. De blå är marsipan och de vita är Marshmallowsfondant, kika in på min blogg för att få receptet till det sistnämnda.🙂

tårtor

Hela kollektionen går i samma mönster vilket är viktigt om man vill ha en röd tråd. Mönsterpappret i sig är inslagningspapper bortsett från inbjudan som är tjockt dubbelsidigt papper.  Eftersom jag visste att det skulle gå åt mycket papper tyckte jag det var smidigt att köpa en hel rulle.🙂

Jag hoppas ni fann min kollektion inspirationsgivande och att ni kikar in på min blogg för mer inspiration.
http://KattenMia.blogspot.se

1 kommentar

Filed under Gäst-DT, Scrapptorget, Tips och idéer

One response to “Gäst-DT Therese #2

  1. Vad fint du gjort. Kram

Kommentera

